torsdag 5 november 2009

2009.11.04 - del 2.


Så en liten sammanfattning av dagen då kanske... Var mest på kontoret och sorterade mappar i bokstavsordning. Var ute med hunden på Gärdet ett tag också. Fy fan vad det blåste! Men det snöade också så det var okej. Jag må vara helt jävla knäpp i huvudet men jag älskar hösten och vintern. Vinterns första snöfall är av någon anledning det mest magiska som händer på året. Älskar snö, det gör hunden också. Han blev helt galen när vi kom ut och det bara yrde snö. Asmysigt. :)

När jag kom tillbaka så orkade jag inte riktigt ta itu med alla mappar så jag satt ju som bekant och skrev en stund. Kan förresten också meddela att den läskiga data-teknikern inte var på kontoret idag. Han hade tydligen ringt och frågat om han skulle komma in och ta hand om lite grejer eller om han kunde åka åt andra hållet. På vilket min mamma hade svarat något i stil med "Nej men åk åt andra hållet! Fort också, så du hinner fram i tid!" och sen lagt på. Fast jag tror att hon var lite mer finkänslig än så. Hon brukar vara det, hon kan säga hemska saker men få dem att låta vänligare än de egentligen är.

I vilket fall som helst så kom Andreas (tidigare nämnda bror, som i framtiden förmodligen kommer nämnas som storebror) mitt i bloggandet och jag var helt enkelt tvungen att skärpa mig och gå in och fixa i ordning de här mapparna. Har mycket kvar, imorgon är det nästa skåp som gäller.

Dags att gå och knoppa tror jag. Men eftersom jag varit så himla dålig på att lägga upp bilder på luggen och hunden och allt möjligt som jag tidigare utlovat bilder på, så kommer lite fina höstbilder som jag tog för några veckor sen. Det får ni som någon form av tröstpris tills lillasyster bestämt sig för att det är dags att ge mig bilderna från hennes kamera.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar