onsdag 4 november 2009

2009.11.03 - Ny vecka


Okej, egentligen så började den nya veckan igår men jag var för trött i skallen för att orka skriva något då. Nu gör jag väl det mest egentligen för att jag ska bli trött så jag kan somna.

Tog en nästan tre timmar lång promenad med hunden idag. Det var asfint väder ända tills jag gick ut, då började det blåsa så in i h-vete. Skitkallt var det så fort man stod still.

Innan jag gick var jag ju såklart tvungen att gå och hämta jycken på kontoret, när jag kom dit så satt det nån snubbe där som såg lite lagom konstig och mystisk ut. Han visade sig vara data-tekniker eller nåt. I vilket fall som helst så frågade jag honom om hur jag ska göra med mitt antivirus program som gick ut för några dagar sen, och alla Office programmen också för den delen. Tydligen, efter att jag hade gått, så föreslog han att han skulle komma hem till mig och installera nåt antivirus program tillsammans med Office paketet.
Det låter väl egentligen inte sådär jätte konstigt, men faktum är att jag aldrig sett karln förut, han måste varit närmare 40 år gammal och han ville alltså komma hem till mig, en 21 årig tjej, när jag var ensam hemma för att installera några program på min dator... Nej tack!!! Tyckte det var asläskigt. Han ville ha adressen av mamma så han kunde svänga förbi här. Mamma lyckades såklart avleda hela den planen. Tack och lov för det. Han var super läskig. Tittade liksom konstigt på mig hela tiden och försökte gulla med hunden (vilken vettig människa försöker gulla med en Rottweiler som de aldrig träffat förut?? Han måste vara helt knäpp i huvudet).

Så det var dagens knasiga händelse. Mer än så lär det inte bli, för nu tänker jag titta på How I Met Your Mother och försöka sova. Om det nu går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar