fredag 30 oktober 2009

2009.10.29 - Torsdag


Ja ni... Vad gjorde jag idag egentligen..? Stack iväg till Degeersgatan för att hämta hunden på broderns- och föräldrarnas kontor. Var ute i kanske en timme. Han är så himla mysig den här hunden. Stor och mysig med alldeles för mycket skinn runt nacken. Ser ut som en nallebjörn och ska alltid sitta i knät om han kan, alltid kela eller leka. Inte illa för en jycke på 6 år. Världens finaste. Min hund. :)
Tänker på Iggy ganska ofta nu, vår första hund. Beror nog på att vi i december förra året fick avliva honom pga att han fått cancer i tarmen, så långt gången att det var för sent att göra något åt det. Fina Iggy med sin lilla vita rand på bröstet. :) Kommer nog lägga upp lite bilder på vovvarna när det närmar sig årsdagen av hans död. Låter hemskt, men han var superfin. Egensinnig som bara den, gjorde bara som vi sa om han verkligen var tvungen. Men den hunden försvarade oss i alla lägen. No questions asked. Han hade sin charm han också. Pappas hund. :)

I vilket fall som helst så var jag och lill-Ross ute i någon timme, jag lämnade honom på kontoret och stack iväg till Fältöversten för att små-shoppa med lillasyster. Håller på att spara ihop pengar så jag kan åka till Spanien snart, så det blir inga stora inköp direkt. Inga impulsköp och inget som jag inte behöver. Blev en foundation från H&M för typ 45 spänn, en saltvatten spray till mamma eftersom jag använt upp hennes, och en rosa farfars-tröja. Skitfin. Okej, den behövde jag ju egentligen inte men den var billig så det fick bli den också.

Sen vid fyra-tiden så gick vi tillbaka till kontoret och hämtade upp vovven igen. Lillasyster hade sin kamera med sig (grymt bra kamera förresten, tar asbra bilder) så det blev väl en 2½ timmes promenad med en massa fina foton. Om hon har lust att dela med sig av dem kommer de hamna här också så småningom.
Och när vi kom hem så däckade både jag, syster och hund på soffan framför tv:n.

När jag vaknade upp ur min lilla koma käkade jag middag, bytte om till pyjamas och gjorde egentligen ingenting. Kollade lite mail och lite jobb annonser. Måste verkligen få ett heltids jobb snart. Blir galen om jag inte har pengar så jag kan åka ut och resa. Känner att jag verkligen måste till Spanien nu. Får betalt i början på November, hoppas hoppas hoppas att jag lyckas skrapa ihop till den där resan. Skulle vara precis vad jag behöver. Vad vi behöver. Distansförhållanden är egentligen ingen bra idé, men det är värt varenda sekund när man väl kan sticka iväg och hälsa på varandra. Då spelar allt det andra ingen roll längre.
Så håll tummarna nu gott folk. Håll tummarna för att jag hittar en riktigt bra deal på flygbiljetter. Om Gud finns tycker jag att han kan vara lite bussig och sänka flygpriserna. Bara den här gången. Snälla?
Det var värt ett försök i alla fall.

Nu känner jag att jag håller på att kollapsa här och att det är dags att gå och knoppa. Men för att sammanfatta dagen; är lite öm i min vänstra arm efter det traumatiska besöket på husläkarmottagningen igår ;p , shoppade lite med syster min, provade kläder, hade en jätte mysig eftermiddag/kvälls promenad med vovven. Tog en massa fina bilder och fick ett jättefint mail från pojkvännen. All in all, en ganska bra dag. Helt utan olyckor dessutom! Det ni! Händer inte varje dag, det ska ni veta.

Nu är det ett avsnitt av How I Met Your Mother som gäller. Och sen förhoppningsvis en riktigt lång natts sömn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar