tisdag 27 oktober 2009

2009.10.26 - Måndag


Det blev inga gummistövlar, hade inte riktigt tid med det idag. Var däremot inne i stan och provade Shepherd stövlar. Fick ett par av föräldrarna förra veckan men va osäker på storleken eftersom de töjer sig så himla mycket. Vet fortfarande inte hur jag ska göra med dem. Vi får se.

Sitter i sängen nu, kollar på How I Met Your Mother (som vanligt) iklädd gympa-byxor, ett linne och pojkvännens gamla flanellskjorta under dubbla duntäcken, och en drös med kuddar. Supermysigt och superbekvämt. :) Det enda som skulle göra detta aningen bättre vore om man hade lite sällskap. Ska boka biljetten till Spanien snart hade jag tänkt. Så fort jag fort lön. Men det hörde inte till poängen, tror inte att jag hade någon poäng egentligen.

Moving on, sprang in i tanten vars hund bet min fina Ross så att han har två enorma sår både över och under sitt högra öra. När det hände gick det så fort att jag inte hann reagera, hon gick åt ett håll och jag åt et annat. Och sen när jag kom hem och vovven kom och lade sitt huvud i mitt knä och jag kliade honom bakom örat, upptäckte jag två stora sår. Men nu, ungefär en och en halv vecka senare, så visste jag inte vad jag skulle säga.. Tänkte konfrontera henne lite och påpeka vad hennes hund var kapabel till. Kunde bara inte riktigt läsa av henne och visste inte hur hon skulle reagera, så det kändes lite meningslöst.
Jag vill ju inte ha några pengar av henne, inget skadestånd, ingenting. Ross mår ju bra. Det var inga djupa sår och han mår prima. Ville bara visa henne att hennes Golden Retriever eller Irländska setter, eller vad det nu var, kan vara en fara mot inte bara mig utan andra hundar också och att hon kanske borde hålla en av sina hundar kopplad... Kändes bara inte riktigt rätt när det gått nästan två veckor... Kanske vågar gå fram till henne om jag ser henne igen. Hon borde ju veta kan man tycka.

Nej, imorgon ska jag upp tidigt, promenera vovven och ge mig iväg till farbror doktorn. Känns som att det är dags att gå och lägga sig.
Efter ett till avsnitt av How I Met Your Mother of course. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar